2009. június 13., szombat

Feed-újság

Nagyon úgy néz ki, hogy a nyomtatott sajtónak lassan vége. Ami szomorú, de ez van, sajnálom, ők tehetnek róla. Engem nem is érdekel. Viszont nem értem, miért nem jutott eddig eszébe senkinek, hogy személyre szabott napilapot gyártson.

Az előfizetők bejelölhetnék, hogy mely témák érdeklik, mely portálokról kérnek híreket, illetve mely blogokat követik rendszeresen. Ezután a nyomda mindenkinek kinyomtatná a személyre szóló újságját, és reggel már kézhez is kapná az előző napi, őt érdeklő híreket, friss blogbejegyzéseket, illetve természetesen általános híreket is, persze csak amiket ő bejelölt, illetve amiket sokan elolvastak az interneten előző nap. A Google-nak például megvan az infrastruktúrája ehhez, hisz nagyon jól tud dinamikusan tartalmat szolgáltatni.

Sokkal kényelmesebb a vonaton, vagy a fotelben, egyáltalán: papíron olvasni, mint a monitoron. Nem hiszem, hogy technikailag kivitelezhetetlen lenne, talán egyedül a tördelés lehet gond, de biztos megoldható. Azért milyen jó egy olyan újságot kézhez venni reggel, amiben előre tudod, hogy minden cikk érdekel majd, benne van az összes blogbejegyzés, téged érdeklő hirdetések, stb. És ehhez nem kell gép előtt ülni, csak amíg összeállítod/módosítod a másnapi tartalmadat. Ha jól tudom, ilyen még nincs, a Google Print Ads csak hirdetésekkel foglalkozott, az mondjuk eleve egy halott vállalkozás volt. Szóval ha valakinek van egy kis fölös tőkéje… :)

26 megjegyzés:

Bálint írta...

nem rossz ötlet, de szerintem sosem lesz belőle semmi. a nyomtatott sajtó hibája, hogy nem elég "realtime", márpedig mindenkinek az az érdeke.

megnyitod az rss olvasód, rögtön látsz mindent, személyre szabva. minden további nélkül kinyomtathatod az olvasatlan feedjeidet, de nem lehetne elég hatékony, ha ezt valaki más vállalná el helyetted, pl egy nyomda.

bemapoe írta...

Ez nem jó hozzáállás. Nagyon kevesen olvassák félóránként az RSS-olvasójukat. Bőven elég, ha nem aznap délután, hanem másnap reggel olvashatják el, így úgymond szabad marad a délutánjuk. Nagyon sokan nem szeretnek gép előtt görnyedve olvasni (te ritka kivétel vagy:))

Kinyomtatni úgyse nyomtatja ki senki, tördeletlenül, számtalan papírra. De ha ezt valaki megcinálja helyettük...

Egy Google-szellemiségű nyomda pedig igenis lehetne elég rugalmas és hatékony.

bemapoe írta...

Ja és a legfontosabb: nem azért hal meg a nyomtatott sajtó, mert a elektronikus frissebb. Mindenki olvas este nyolckor is reggeli híreket az origón, indexen.

Azért hal meg, mert az e-média sokkal rugalmasabb, személyre szabottabb. Azokat a cikkeket olvasom csak el, amik érdekelnek. És nem fogok megvenni egy újságot, amiben csak 4 cikk érdekel. Viszont igen, ha a cikkek 80%-a.

Nap írta...

a postokat? másnap reggel?
jézusom és addig micsinálnék?
jézusom.

Bálint írta...

próbáljuk ki:P

és hogy oldanád meg, hogy mindenki megkapja reggelente?

bemapoe írta...

Hm, nehéz, nehéz...

...megvan! Posta!

Bálint írta...

a posta lassú. éjfélkor vagy éjfél előtt lezárnád a feedeket, generálnád a lapot, aztán kinyomtatnád. kizárt, hogy azok reggelre POSTÁN eljussanak mindenhova.

bemapoe írta...

Részletkérdés. Ha van rá igény, megoldható.

Bálint írta...

de nem érné meg.

bemapoe írta...

Értem én, látom benne a nehézségeket, ne aggódj.

De látok benne fantáziát is. Célzott hirdetésekből és előfizetési díjakból lehetne rá a fedezetet megteremteni.

Sedith írta...

Én örülök neki. Semmi szükség papírra, mikor itt a Net. Legalább kevesebb fának kell elpusztulnia a magazinok és napilapok miatt.

Állítólag folyik egy olyan "könyvnek" a megalkotása, mely csupa üres lap, s melyre fel lehet tölteni mindazt, amit olvasni szeretnél. Könyveket, cikkeket, stb. És természetesen ha mást akarsz olvasni, másik könyvet raksz fel rá. Nekem tetszik a dolog.

lamadou írta...

ilyesmire e-papert lehet használni. fölösleges mindig kinyomtatni a dolgokat, mivel nagyrészt úgyis egyszer olvasod el.

Koppany írta...

Mindenkinek rossz a hozzáállása.
Ki mondta, hogy másnap reggel? Azt is simán be lehetne jelölni, hogy mikor hozzák ki.

lightpost írta...

a nyomdagépet példányonként újraállítani, minden példányt külön szedni, a cikkeket azonos méretűre alakítani vagy drága lenne, vagy túl humánerőforrás-igényes. de az ötlet alapvetően nem rossz, mint ahogy egy étteremben is azt eszel amit kérsz, lassan hozzák ki, drága is, de legalább ha te nem akarsz vesződni vele, akkor megcsinálják neked, szépre, jóra. szolgáltatás, jó ez. de én nem kérnék bele reklámot, célzottat sem. anélkül meg túl drága lenne.

ellenben e-papíron tényleg működőképesebb lehet. a nyomda-rész máris kiküszöbölődött, a postázás is (csak egy gombnyomás), nem kell hozzá fa, gép helyett "papíron" olvashatod, a cikkek meg ha hosszabbak a vártnál, nem baj, mert van görgetősáv :)

ellenben ezzel kb ott tartunk, hogy van egy netvibesunk, csak e-papíron :P

bemapoe írta...

Sedith: én pl. szívesebben olvasok papíron, mint gépen.

Lamadou: az e-papír jó, csak drága. És nem nyújtja azt az élményt, mint a papírújság. Pont a görgetés, a kattintás, stb. miatt. És a nyomtatott sajtót is egyszer olvasom el, mégis kinyomtatják.

Kop: na ja, csak az úgy ha lehet, még drágább.

Lightpost: igen, ha technikailag semmiképpen se megoldható, akkor eleve bukott ügy. De én el tudok képzelni egy legalább valamennyire ügyes automatikus tördelőprogramot, egy ügyes nyomtatót, ami mindig mást nyomtat (akárcsak a házi nyomtatók), meg egy ügyes címkézőgépet, ami minden egyes újságra rányomja a címet. Mondjuk reklámmal együtt olcsóbb, és mindenki eldönti, kér-e, vagy nem. Az e-papírt megmár kitalálták, én is ismerem, de ez tök más. Az nem ugyanaz az élmény.

De most tényleg: képzeljetek el egy frankó újságot, amiben csak olyan hírek vannak, olyan oldalakról, amiket te válogattál. Mondjuk elég rendesen felveti a szerzői jogi kérdéseket is, de meg lehet egyezni. Még blogszolgáltatókkal is, sőt bloggerekkel is (Kis pipa, ha engedélyezed, hogy a Feed-újság felhasználja a bejegyzéseidet.)

Koppany írta...

És az ujjunkkal rákattintunk a postok címére, és akkor megjelennek alatta a kommentek is, és lehet kommentet írni.

Sedith írta...

Bem én is szívesebben olvasok papíron, mint gépen, de ez az esőerdőket cseppet sem vigasztalja. :P

Bálint írta...

:D:D

bemapoe írta...

Ja tényleg, az esőerdők.
Nem az én projektem miatt fognak kipusztulni, különben is csak és kizárólag újrapapírból fogom gyártani.

Kop, az papírtechnológiailag nem megoldható. Inkább lenne kis kihajtató fülecske a lapzártáig beérkezett kommentekkel. :P

Nap írta...

nemfigyeltek. de most komoylan.
másnap?!?

bemapoe írta...

Jaj, Nap, te kis butus.
Nem az intellektüell éjjelilepke életedmódhoz készül a projekt, hanem a komoly, estetízkor lefekvő, hetinegyvenóra népéhez.

Tomi írta...

szerintem sem megoldható technikailag, mert ugye ami fentebb volt, h nyomdagépek nem alkalmasak jelenleg erre. a kis ügyes nyomtató dolog, amit mindeki használ, az meg ilyen méretekben eszméletlenül költséges, nem véletlenül nem azzal a technikával gyártják a tömegcikkeket. persze ha erre alacsony az igény, akkor lehet, de akkor meg drágának kell lennie, hogy megérje csinálni, és az sem jó.

Tomi írta...

ami szerintem a nagyobb baj, hogy eltűnik az archívum, mint olyan, mármint ha nincs nyomtatott sajtó(és nincsenek levelek, csak emailek), akkor nincs kézzel fogható archívum, csak elektronikus, az pedig nagyon gyorsan "lejár", mint ahogy a 30 évvel ezelőtti adatrögzítési módok is elavultak. 500 év múlva valami régész talál egy vinyót és elsírja magát a gyönyörűségtől, de olvasni nem tudja majd. a jövőben nem lesznek levéltárak, könyvtárak meg ilyesmi, ha így megyünk tovább, engem ez elkeserít. mert az elektronikus dolgok kompatibilitása elveszhet, de azért olvasni meg kézzel fogni csak tud majd az ember.

egyébként az újságok igen nagy része most is újrahasznoisított papírból készül, szerencsére, bár azért nyilván azt is valamiből újra kell hasznosítani. ki is megyek és ültetek egy fát.

Roli írta...

Hm. Szerintem a kompatibilitás nem fog megszűnni, ma is tudunk bakelitlemezt, sőt kiput is olvasni. Amire szükség lesz, elveszni nem fog. Sőt le se tud égni, mint sok szép könyvtár.

lightpost írta...

http://qdb.hu/6990
:P

Sedith írta...

http://www.origo.hu/techbazis/internet/20090709-megszunik-a-the-printed-blog.html

Hova mennék

  • Dél-USA, Mexikó: autóbérlés, barangolás
  • Nyugat-Afrika: stoppolós-vonatos-hátizsákos túra
  • Maldív-szigetek: hátizsákos turistaként
  • Tanzánia: Serengeti, Kilimandzsáró, Zanzibár stb., klasszikus turistaként
  • Irán: hátizsákos körtúra.
  • Izland: akárhogy

Repüléseim

  • 001 - 2000. 03. - Budapest - Frankfurt, Malév
  • 002 - 2000. 05. - Frankfurt - Budapest, Malév
  • 003 - 2006. 06. - Budapest - Frankfurt Hahn, Wizz Air
  • 004 - 2006. 06. - Frankfurt Hahn - Budapest, Wizz Air
  • 005 - 2009. 07. - Pozsony - Stockholm Skavsta, Ryanair
  • 006 - 2009. 07. - Stockholm Skavsta - Pozsony, Ryanair
  • 007 - 2010. 07. - Pozsony - Bari, Ryanair
  • 008 - 2010. 07. - Bari - Pozsony, Ryanair
  • 009 - 2011. 07. - Pozsony - Málaga, Ryanair
  • 010 - 2011. 07. - Málaga - Pozsony, Ryanair
  • 011 - 2011. 09. - Budapest - Genf, EasyJet
  • 012 - 2011. 09. - Genf - Budapest, EasyJet
  • 013 - 2011. 12. - Budapest - Eindhoven, EasyJet
  • 014 - 2011. 12. - Eindhoven- Budapest, EasyJet
  • 015 - 2012. 01. - Budapest - Barcelona, Wizz Air
  • 016 - 2012. 01. - Barcelona - Lisszabon, Vueling
  • 017 - 2012. 01. - Lisszabon - Barcelona, Vueling
  • 018 - 2012. 02. - Barcelona - Budapest, Wizz Air
  • 019 - 2012. 02. - Budapest - Barcelona, Wizz Air
  • 020 - 2012. 03. - Valencia - Marrakesh, Ryanair
  • 021 - 2012. 03. - Marrakesh - Valencia, Ryanair
  • 022 - 2012. 07. - Barcelona - Budapest, Ryanair
  • 023 - 2012. 08. - Budapest - Heraklion, Wizz Air
  • 024 - 2012. 09. - Heraklion - Budapest, Wizz Air
  • 025 - 2012. 10. - Debrecen - London, Wizz Air
  • 026 - 2012. 10. - London - Debrecen, Wizz Air
  • 027 - 2013. 04. - München - Lisszabon, TAP
  • 028 - 2013. 04. - Lisszabon - München, TAP
  • 029 - 2014. 02. - Budapest - Tel-Aviv, Wizz Air
  • 030 - 2014. 02. - Tel-Aviv - Budapest, Wizz Air
  • 031 - 2014. 07. - München - Edinburgh, EasyJet
  • 032 - 2014. 07. - Edinburgh - München, EasyJet
  • 033 - 2014. 10. - Budapest - Lisszabon, TAP
  • 034 - 2014. 10. - Lisszabon - Budapest, TAP
  • 035 - 2014. 10. - Budapest - Kutaisi, WizzAir
  • 036 - 2014. 10. - Kutaisi - Budapest, WizzAir
  • 037 - 2014. 11. - München - Isztambul, Lufthansa
  • 038 - 2014. 11. - Isztambul - München, Lufthansa
  • 039 - 2015. 02. - Budapest - Milano, Wizz Air
  • 040 - 2015. 03. - Milano - Budapest, Wizz Air
  • 041 - 2015. 05. - Budapest - Charleroi, Ryanair
  • 042 - 2015. 05. - Charleroi - Budapest, Ryanair
  • 043 - 2015. 10. - Budapest - Milano, Wizz Air
  • 044 - 2015. 10. - Milano - Budapest, Wizz Air
  • 045 - 2015. 11. - Budapest - Tenerife, Wizz Air
  • 046 - 2015. 11. - Tenerife - Budapest, Wizz Air
  • 047 - 2016. 08. - Budapest - Ibiza, Wizz Air
  • 048 - 2016. 08. - Ibiza - Budapest, Wizz Air
  • 049 - 2016. 09. - Budapest - Nápoly, Wizz Air
  • 050 - 2016. 10. - Nápoly - Budapest, Wizz Air
  • 051 - 2016. 11. - Budapest - Liverpool, Wizz Air
  • 052 - 2016. 11. - Luton - Budapest, Wizz Air
  • 053 - 2017. 02. - Budapest - Nürnberg, Ryanair
  • 054 - 2017. 02. - Nürnberg - Budapest, Ryanair
  • 055 - 2017. 02. - Budapest - Málta, Wizz Air
  • 056 - 2017. 02. - Málta - Budapest, Wizz Air
  • 057 - 2017. 08. - Bécs - Marseille, Volotea
  • 058 - 2017. 08. - Nizza - Budapest, Wizz Air
  • 059 - 2017. 11. - Budapest - Barcelona, Ryanair
  • 060 - 2017. 11. - Barcelona - Marrakes, Ryanair
  • 061 - 2017. 11. - Marrakes - Budapest, Ryanair
  • 062 - 2017. 11. - Budapest - Nürnberg, Ryanair
  • 063 - 2017. 11. - Nürnberg - Budapest, Ryanair
  • 064 - 2017. 12. - Budapest - Róma, Wizz Air
  • 065 - 2017. 12. - Róma - Budapest, Wizz Air
  • 066 - 2018. 03. - Bécs - Isztambul, Turkish Airlines
  • 067 - 2018. 03. - Isztambul - Havanna, Turkish Airlines
  • 068 - 2018. 03. - Havanna - Caracas, Turkish Airlines
  • 069 - 2018. 03. - Caracas - Isztambul, Turkish Airlines
  • 070 - 2018. 04. - Isztambul - Bécs, Turkish Airlines
  • 071 - 2018. 06. - Bécs - Palma de Mallorca, LaudaMotion
  • 072 - 2018. 06. - Palma de Mallorca - Bécs, LaudaMotion
  • 073 - 2018. 06. - Budapest - Santander, Ryanair
  • 074 - 2018. 06. - Santander - Budapest, Ryanair
  • 075 - 2018. 07. - Budapest - Barcelona, Ryanair
  • 076 - 2018. 07. - Barcelona - Budapest, Ryanair
  • 077 - 2018. 09. - Budapest - Pristina, Wizz Air
  • 078 - 2018. 09. - Pristina - Budapest, Wizz Air
  • 079 - 2018. 11. - Budapest - Nürnberg, Ryanair
  • 080 - 2018. 11. - Nürnberg - Budapest, Ryanair
  • 081 - 2019. 02. - Budapest - Tel Aviv, Wizz Air
  • 082 - 2019. 02. - Tel Aviv - Budapest, Wizz Air
  • 083 - 2019. 03. - Budapest - Basel, Wizz Air
  • 084 - 2019. 05. - Budapest - Nürnberg, Ryanair
  • 085 - 2019. 06. - Nürnberg - Budapest, Ryanair
  • 086 - 2019. 06. - Budapest - Cork, Ryanair
  • 087 - 2019. 06. - Dublin - Santander, Ryanair
  • 088 - 2019. 06. - Santander - Budapest, Ryanair
  • 089 - 2019. 08. - Budapest - Barcelona, Wizz Air
  • 090 - 2019. 09. - Barcelona - Budapest, Wizz Air
  • 091 - 2019. 10. - Budapest - Athén, Ryanair
  • 092 - 2019. 10. - Athén - Budapest, Ryanair
  • 093 - 2019. 11. - Budapest - Athén, Wizz Air
  • 094 - 2019. 11. - Athén - Szingapúr, Scoot
  • 095 - 2019. 11. - Szingapúr - Krabi, Scoot
  • 096 - 2019. 11. - Krabi - Szingapúr, Scoot
  • 097 - 2019. 11. - Szingapúr - Ho Chi Minh City, Scoot
  • 098 - 2019. 11. - Ho Chi Minh City - Hue, Vietnam Airlines
  • 099 - 2019. 11. - Da Nang - Haiphong, VietJet Air
  • 100 - 2019. 12. - Hanoi - Kuala Lumpur, AirAsia
  • 101 - 2019. 12. - Kuala Lumpur - Sydney, AirAsia X
  • 102 - 2019. 12. - Sydney - Auckland, JetStar
  • 103 - 2020. 06. - Auckland - Queenstown, Air New Zealand
  • 104 - 2020. 06. - Nelson - Auckland, Air New Zealand
  • 105 - 2020. 06. - Auckland - Sydney, Air New Zealand
  • 106 - 2020. 06. - Sydney - Doha, Qatar Airways
  • 107 - 2020. 06. - Doha - Budapest, Qatar Airways
  • 108 - 2021. 09. - Budapest - Bari, Wizz Air
  • 109 - 2021. 09. - Bari - Budapest, Wizz Air
  • 110 - 2021. 11. - Berlin - Budapest, Ryanair
  • 111 - 2022. 07 - Budapest - Nápoly, Ryanair
  • 112 - 2022. 08 - Nápoly - Budapest, Ryanair
  • 113 - 2022. 08 - Budapest - Göteborg, Ryanair
  • 114 - 2022. 08 - Göteborg - Budapest, Ryanair
  • 115 - 2023. 03 - Bécs - Gran Canaria, Ryanair
  • 116 - 2023. 03 - Gran Canaria - Budapest, Ryanair
  • 117 - 2023. 06. - Pisa - Budapest, Ryanair
  • 118 - 2023. 08. - Budapest - Oslo, Norwegian
  • 119 - 2023. 08. - Oslo - Budapest, Norwegian
  • 120 - 2024. 01. - Budapest - Larnaka, Wizz Air
  • 121 - 2024. 01. - Larnaka - Budapest, Wizz Air
  • 122 - 2024. 02. - Bécs - Málaga, Wizz Air
  • 123 - 2024. 02. - Lisszabon - Madeira, Ryanair
  • 124 - 2024. 02. - Madeira - Lisszabon, Ryanair
  • 125 - 2024. 02. - Lisszabon - Budapest, Wizz Air
  • 126 - 2024. 04. - Prága - Budapest, Ryanair
  • 127 - 2024. 11. - Budapest - Isztambul, Wizz Air
  • 128 - 2024. 11. - Isztambul - Bagdad, Pegasus
  • 129 - 2024. 11. - Erbil - Isztambul, Pegasus
  • 130 - 2024. 11. - Isztambul - Budapest, Wizz Air

Kontinensek, ahol voltam

  • Zélandia
  • Ausztrália
  • Észak-Amerika (Kuba)
  • Ázsia
  • Afrika
  • Európa

Óceánok, amikben fürödtem

  • Csendes-óceán
  • Indiai-óceán
  • Atlanti-óceán

Blogarchívum