Na de most komolyan. Én hiába olvasok véleményeket, nem tudok dönteni, egyetlen kérdésben sem. Úgy gondolom, hogy csakazértis, hogy Orbánnak ne legyen akkora arca, fogok az összes kérdésben nemmel szavazni.
Meg jó az SZDSZ kampánya. Akármilyen gáz, hogy itt pattognak, akkor is jó. Az agymosás különösen :)
2008. március 5., szerda
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Hova mennék
Repüléseim
- 001 - 2000. 03. - Budapest - Frankfurt, Malév
- 002 - 2000. 05. - Frankfurt - Budapest, Malév
- 003 - 2006. 06. - Budapest - Frankfurt Hahn, Wizz Air
- 004 - 2006. 06. - Frankfurt Hahn - Budapest, Wizz Air
- 005 - 2009. 07. - Pozsony - Stockholm Skavsta, Ryanair
- 006 - 2009. 07. - Stockholm Skavsta - Pozsony, Ryanair
- 007 - 2010. 07. - Pozsony - Bari, Ryanair
- 008 - 2010. 07. - Bari - Pozsony, Ryanair
- 009 - 2011. 07. - Pozsony - Málaga, Ryanair
- 010 - 2011. 07. - Málaga - Pozsony, Ryanair
- 011 - 2011. 09. - Budapest - Genf, EasyJet
- 012 - 2011. 09. - Genf - Budapest, EasyJet
- 013 - 2011. 12. - Budapest - Eindhoven, EasyJet
- 014 - 2011. 12. - Eindhoven- Budapest, EasyJet
- 015 - 2012. 01. - Budapest - Barcelona, Wizz Air
- 016 - 2012. 01. - Barcelona - Lisszabon, Vueling
- 017 - 2012. 01. - Lisszabon - Barcelona, Vueling
- 018 - 2012. 02. - Barcelona - Budapest, Wizz Air
- 019 - 2012. 02. - Budapest - Barcelona, Wizz Air
- 020 - 2012. 03. - Valencia - Marrakesh, Ryanair
- 021 - 2012. 03. - Marrakesh - Valencia, Ryanair
- 022 - 2012. 07. - Barcelona - Budapest, Ryanair
- 023 - 2012. 08. - Budapest - Heraklion, Wizz Air
- 024 - 2012. 09. - Heraklion - Budapest, Wizz Air
- 025 - 2012. 10. - Debrecen - London, Wizz Air
- 026 - 2012. 10. - London - Debrecen, Wizz Air
- 027 - 2013. 04. - München - Lisszabon, TAP
- 028 - 2013. 04. - Lisszabon - München, TAP
- 029 - 2014. 02. - Budapest - Tel-Aviv, Wizz Air
- 030 - 2014. 02. - Tel-Aviv - Budapest, Wizz Air
- 031 - 2014. 07. - München - Edinburgh, EasyJet
- 032 - 2014. 07. - Edinburgh - München, EasyJet
- 033 - 2014. 10. - Budapest - Lisszabon, TAP
- 034 - 2014. 10. - Lisszabon - Budapest, TAP
- 035 - 2014. 10. - Budapest - Kutaisi, WizzAir
- 036 - 2014. 10. - Kutaisi - Budapest, WizzAir
- 037 - 2014. 11. - München - Isztambul, Lufthansa
- 038 - 2014. 11. - Isztambul - München, Lufthansa
- 039 - 2015. 02. - Budapest - Milano, Wizz Air
- 040 - 2015. 03. - Milano - Budapest, Wizz Air
- 041 - 2015. 05. - Budapest - Charleroi, Ryanair
- 042 - 2015. 05. - Charleroi - Budapest, Ryanair
- 043 - 2015. 10. - Budapest - Milano, Wizz Air
- 044 - 2015. 10. - Milano - Budapest, Wizz Air
- 045 - 2015. 11. - Budapest - Tenerife, Wizz Air
- 046 - 2015. 11. - Tenerife - Budapest, Wizz Air
- 047 - 2016. 08. - Budapest - Ibiza, Wizz Air
- 048 - 2016. 08. - Ibiza - Budapest, Wizz Air
- 049 - 2016. 09. - Budapest - Nápoly, Wizz Air
- 050 - 2016. 10. - Nápoly - Budapest, Wizz Air
- 051 - 2016. 11. - Budapest - Liverpool, Wizz Air
- 052 - 2016. 11. - Luton - Budapest, Wizz Air
- 053 - 2017. 02. - Budapest - Nürnberg, Ryanair
- 054 - 2017. 02. - Nürnberg - Budapest, Ryanair
- 055 - 2017. 02. - Budapest - Málta, Wizz Air
- 056 - 2017. 02. - Málta - Budapest, Wizz Air
- 057 - 2017. 08. - Bécs - Marseille, Volotea
- 058 - 2017. 08. - Nizza - Budapest, Wizz Air
- 059 - 2017. 11. - Budapest - Barcelona, Ryanair
- 060 - 2017. 11. - Barcelona - Marrakes, Ryanair
- 061 - 2017. 11. - Marrakes - Budapest, Ryanair
- 062 - 2017. 11. - Budapest - Nürnberg, Ryanair
- 063 - 2017. 11. - Nürnberg - Budapest, Ryanair
- 064 - 2017. 12. - Budapest - Róma, Wizz Air
- 065 - 2017. 12. - Róma - Budapest, Wizz Air
- 066 - 2018. 03. - Bécs - Isztambul, Turkish Airlines
- 067 - 2018. 03. - Isztambul - Havanna, Turkish Airlines
- 068 - 2018. 03. - Havanna - Caracas, Turkish Airlines
- 069 - 2018. 03. - Caracas - Isztambul, Turkish Airlines
- 070 - 2018. 04. - Isztambul - Bécs, Turkish Airlines
- 071 - 2018. 06. - Bécs - Palma de Mallorca, LaudaMotion
- 072 - 2018. 06. - Palma de Mallorca - Bécs, LaudaMotion
- 073 - 2018. 06. - Budapest - Santander, Ryanair
- 074 - 2018. 06. - Santander - Budapest, Ryanair
- 075 - 2018. 07. - Budapest - Barcelona, Ryanair
- 076 - 2018. 07. - Barcelona - Budapest, Ryanair
- 077 - 2018. 09. - Budapest - Pristina, Wizz Air
- 078 - 2018. 09. - Pristina - Budapest, Wizz Air
- 079 - 2018. 11. - Budapest - Nürnberg, Ryanair
- 080 - 2018. 11. - Nürnberg - Budapest, Ryanair
- 081 - 2019. 02. - Budapest - Tel Aviv, Wizz Air
- 082 - 2019. 02. - Tel Aviv - Budapest, Wizz Air
- 083 - 2019. 03. - Budapest - Basel, Wizz Air
- 084 - 2019. 05. - Budapest - Nürnberg, Ryanair
- 085 - 2019. 06. - Nürnberg - Budapest, Ryanair
- 086 - 2019. 06. - Budapest - Cork, Ryanair
- 087 - 2019. 06. - Dublin - Santander, Ryanair
- 088 - 2019. 06. - Santander - Budapest, Ryanair
- 089 - 2019. 08. - Budapest - Barcelona, Wizz Air
- 090 - 2019. 09. - Barcelona - Budapest, Wizz Air
- 091 - 2019. 10. - Budapest - Athén, Ryanair
- 092 - 2019. 10. - Athén - Budapest, Ryanair
- 093 - 2019. 11. - Budapest - Athén, Wizz Air
- 094 - 2019. 11. - Athén - Szingapúr, Scoot
- 095 - 2019. 11. - Szingapúr - Krabi, Scoot
- 096 - 2019. 11. - Krabi - Szingapúr, Scoot
- 097 - 2019. 11. - Szingapúr - Ho Chi Minh City, Scoot
- 098 - 2019. 11. - Ho Chi Minh City - Hue, Vietnam Airlines
- 099 - 2019. 11. - Da Nang - Haiphong, VietJet Air
- 100 - 2019. 12. - Hanoi - Kuala Lumpur, AirAsia
- 101 - 2019. 12. - Kuala Lumpur - Sydney, AirAsia X
- 102 - 2019. 12. - Sydney - Auckland, JetStar
- 103 - 2020. 06. - Auckland - Queenstown, Air New Zealand
- 104 - 2020. 06. - Nelson - Auckland, Air New Zealand
- 105 - 2020. 06. - Auckland - Sydney, Air New Zealand
- 106 - 2020. 06. - Sydney - Doha, Qatar Airways
- 107 - 2020. 06. - Doha - Budapest, Qatar Airways
- 108 - 2021. 09. - Budapest - Bari, Wizz Air
- 109 - 2021. 09. - Bari - Budapest, Wizz Air
- 110 - 2021. 11. - Berlin - Budapest, Ryanair
- 111 - 2022. 07 - Budapest - Nápoly, Ryanair
- 112 - 2022. 08 - Nápoly - Budapest, Ryanair
- 113 - 2022. 08 - Budapest - Göteborg, Ryanair
- 114 - 2022. 08 - Göteborg - Budapest, Ryanair
- 115 - 2023. 03 - Bécs - Gran Canaria, Ryanair
- 116 - 2023. 03 - Gran Canaria - Budapest, Ryanair
- 117 - 2023. 06. - Pisa - Budapest, Ryanair
- 118 - 2023. 08. - Budapest - Oslo, Norwegian
- 119 - 2023. 08. - Oslo - Budapest, Norwegian
- 120 - 2024. 01. - Budapest - Larnaka, Wizz Air
- 121 - 2024. 01. - Larnaka - Budapest, Wizz Air
- 122 - 2024. 02. - Bécs - Málaga, Wizz Air
- 123 - 2024. 02. - Lisszabon - Madeira, Ryanair
- 124 - 2024. 02. - Madeira - Lisszabon, Ryanair
- 125 - 2024. 02. - Lisszabon - Budapest, Wizz Air
- 126 - 2024. 04. - Prága - Budapest, Ryanair
- 127 - 2024. 10. - Budapest - Tirana, Wizz Air
- 128 - 2024. 11. - Tirana - Isztambul, Air Albania
- 129 - 2024. 11. - Isztambul - Bagdad, Pegasus
- 130 - 2024. 11. - Erbil - Isztambul, Pegasus
- 131 - 2024. 11. - Isztambul - Budapest, Wizz Air
Kontinensek, ahol voltam
- Zélandia
- Ausztrália
- Észak-Amerika (Kuba)
- Ázsia
- Afrika
- Európa
Óceánok, amikben fürödtem
- Csendes-óceán
- Indiai-óceán
- Atlanti-óceán
17 megjegyzés:
tényleg jópofák ezek az agyas videók :)
Még ha kicsit sarkítva vannak is :)
Háát.. Levente, ha Neked az jó lesz, hogy tandíjat fogsz fizetni csak azért, hogy Orbán ellen szavazz, az nem túl szép gondolkodás.. Ennek nem arról kellene szólnia, hogy FIDESZ-re vagy MSZP-re szavazol-e, hanem arról, hogy mennyit akarsz majd fizetni, ha egyetemre kerülsz.. Nekem nincs másfél millióm csak úgy zsebből..
Egyrészt: nem tudom, hol hallottad ezt a másfél milliót, mert félévente 50 ezer forint körül lesz a tandíj. Bosszantó, amikor az emberek hülyeségeket hallanak. Nem a te hibád, hanem azé, aki mondta.
Másrészt nekem sincs félmillió forintom csak úgy zsebből (ennyi lesz kábé az össz tandíj, amíg egyetemre járok). Viszont ha nemmel szavazok, akkor nyilván lehet valami más is a háttérben. Én se vagyok hülye, hogy arra szavazzak, hogy fizessek még többet, ebből arra lehetne következtetni, hogy van érv a másik oldal mellett is, nem csak annyi, hogy "ne fizessük ki idegen emberek tandíját".
De ha már erről van szó, egy adófizető polgárnak évi negyeven ezer forintjába kerül az, hogy te ingyen tanulhass. És lehet, hogy ő nem akarja egyetemre íratni a gyerekét, mert mondjuk tudja, hogy nem bírná fizetni az útiköltséget, meg a szállást, meg a különböző kiadásokat. Mégis leperkál évi 40-et.
De még mindig nem ez a lényeg. Ha fizetünk pénzt, jobb lesz a színvonal. Nem azért, amit befizettünk, az csak az elindító. Olyan katasztrofális helyzetben van a költségvetés, hogy csak na. És tényleg jó volna a Kádár-rendszerben élni, amikor minden ingyen volt, bele is rokkant az ország. Azzal, ha tandíjat fizetünk, olyan pluszbevételhez juttatjuk az egyetemeinket, amikkel fejlesztésekre tudnak költeni, mert arra KELL költeniük azt a pénzt. Meg az ösztöndíjak emelésére. És a legjobban tanulók nem is fizetnek, meg a rászorulók több pénzt kapnak majd. Igazságosabb, amikor ugyanazért az oktatásért például - nem akarom megbántani, nem tehet róla - K. Lilla többet fizet, mint te. Szerintem.
Az a baj, hogy eddig egyik kormány sem merte megtenni ezt. A Fidesz is megtette volna, ha most ő van hatalmon. És meg is fogja, ha kormányra kerül, csak nem így fogják hívni. Nem mintha ez a kormány olyan hű de bátor lenne, mert nem az, sőt elég bénák, mert egy tisztességes kampányt se bírnak levezetni, hogy ezt amit itt írtam, elmagyarázzák a népnek, úgy hogy mindenki értse.
Az a helyzet, hogy kapitalizmusban élünk, a Fidesz meg azzal kampányol, hogy legyen megint szocializmus. Jó, ez sarkítás, nyilván nem akar tervgazdálkodást, de az ingyenes oktatás is egyik eleme a szocializmusnak. Ha fizetünk, azzal fejlődést idézünk elő. Ez nem egy új dolog, a gazdasági egyetemen is ezt tanítják. Csak Orbán Viktor szeretne hatalomra kerülni. Én igazán nem vagyok párthoz kötődő, meghallgatok minden álláspontot, de amit most mond, az speciel hülyeség. És pláne azért idegesítő, mert nagyon jól tudja, hogy meg kell csinálni. Persze, lehet hogy nem így, de akkor miért szavazunk róla? Ezzel a népszavazással azt fogjuk elérni, hogy másképp sem lehet majd tandíjat csinálni, ahogy szerintük igazságosabb lenne. Mert a nép szava szent. Az lesz, hogy szépen kormányra kerül, és bevezeti a tandíjat, csak nem képzési hozzájárulásnak fogják hívni, hanem mondjuk taníttatási járuléknak, és apának meg anyának vonják le a fizetéséből. Például. Csak nem havi tízezer forint lesz, haem több.
A lényege pedig ugyanez a napidíjnak és a vizitdíjnak is, legalábbis hasonló. Az meg, hogy azt mondja, hogy ne fizessünk kétszer az orvosért, az már eleve nem is lehet igaz, mert négyszer fizetünk. Járulék, adó, vizitdíj és hálapénz.
Jaj, kicsit sokat írtam, remélem, Luca elolvasod, és bocsi, ha esetéeg agresszívnek tűntem, nem ellened irányult. Én csak el akartam mondani a véleményemet erről az egészről. És nem, nem, nem-mel fogok szavazni. Pedig én se szeretnék fizetni, elhiheted. Később lesz jobb.
ezért mondtam, hogy a meggyőződésem összeférhetetlen a pillanatnyi érdekeimmel. egyetértek veled szinte mindenben, de én tudom, hogy megérezném a havi tízezret is.
nem mindegy, hogy vizes zsemle, vagy bécsi bagett.
megoldás lenne az utólagos fizetés az oktatásban.
megkapod a diplomád, elhelyezkedsz, kapsz fizetést, és akkor elkezded törleszteni.
mert legyünk magunkhoz kicsit őszinték: nem mi, hanem a szüleink fizetik a tandíjat, az ellátásunkat, utazási költséget, mindent. ha úgy nézzük, nem az ő érdekük, hogy diplománk legyen, hanem a miénk, mégis ők fognak fizetni helyettünk.
persze, lehet dolgozni egyetem mellett, de nehéz jó munkát kifogni, éjszakánként a tescoban árut pakolni meg ...
én szívesen fizetnék majd, amikor eleget fogok keresni.
de a szüleimet ne terheljük már feleslegesen.
Igen, pontosan. De ha úgy nézed, fizetsz majd a te gyerekednek. Ez olyan, mint a nyugdíj.
a vizitdíj okés, meg a kórházi napidíj is, ha infrastrukturális fejlesztésre meg bérfejlesztésre fordítják (ápolók pl, nameg az orvosok, hogy ne várják el alapból a borítékot a munkájukért.).
fizetek a gyerekem tanítattásáért, majd ha tudok...
de ha a munkámat nem fizetik meg rendesen, hiába dolgozom sokat és jól, akkor ... akkor?
mert ez a nevetséges helyzet ma ebben az országban. tisztességes munkából nem hogy jól nem lehet élni, de egyáltalán sehogy nem lehet megélni (gondolok itt pl egy tanárnőre, ápolónőre, stbstb).
és akkor az ő gyereke ne tanuljon, csak ha kivételesen zseni, és valahogy kiköhög fél évniy tandíjat, és akkor az 5.5-ös átlaggal bekerül a legjobb 15%-ba, akiknek nem kell fizetni.
nem, ez így nem.
Igazad van, és biztos jobban látod, mint én. Majd ha megyek egyetemre, én is hozzá fogok tudni szólni :)
Amúgy meg azt mondtad, hogy fizetnéd szívesen a saját tandíjadat egyetem után. De ez ugyanaz, mintha a gyerekedét fizetnéd. Erre te írod, hogy majd ha tudod. Így a sajátodat is csak "majd ha tudod". :)
hm. rávilágítottál vmire. most nem vagyok képes relevánsan válaszolni de majd :D
A tandíj önmagában nem fog megváltoztatni semmit sem. A magyar felsőoktatásnak számos olyan gondja van, amit muszáj volna orvosolni, de az egész biztosan nem fog sikerülni, mert a tandíjjal ellentétben ott nem a hallgatók és a szülők, hanem a nagy befolyással bíró egyetemi felső- és középvezetés ellen kellene dolgozni.
Az egyik nagy gond, hogy nincs annyi, jó minőségű oktató, aki a jelen hallgatói létszámot el tudná látni (ehhez jön az még, hogy számos teljesen feleslegesen elindított képzés van, lásd bivalybasznádi ruhatár-szak).
A másik nagy gond, hogy sokak egyszerűen nem ismerik el a tragikus színvonal-problémákat, nem zavarja őket, hogy komplett karok vegetálnak el érdemi kutatás és publikálás nélkül, stb.
A harmadik nagy gond a hallgatói érdekképviselet rendszere, mint olyan. Nem tudom, mit lehetne azzal csinálni, de valamit kellene, nálunk a korrupt HÖK-nek köszönhetjük az utóbbi két botrányosan rossz rektort.
A negyedik nagy gond, hogy az egész szféra leszarja, mi van a világban körülötte. 1999-ben írták alá pl. a kétszintű képzésről szóló alapszerződést az EU-ban, mégis mindenki a szakindítás előtt fél évvel kezdett el anyázni, hogy minek ezt, és gányolt össze valami tanrendet, a rendes felkészülés helyett.
Az ötödik gond a központilag tervezett keretszám- és normatív támogatás-rendszer. Sokkal erősebb volna a szelekció, ha az egyetemek által képezhető hallgatók számára csak egy maximum volna, plusz egy fix összeg támogatásra. És: a fizetősökkel arányos létszámú ingyenes hallgatót vehetnének fel, így a szociálisan rászorulók sem volnának a gyengébb helyekre szorítva.
Stb. De ezekhez nem mer senki sem hozzányúlni, pont múltkor beszéltük valakivel, hogy megvárjuk az összeomlást, sőt, kicsit bízunk is benne, hogy hamar eljön, aztán utána lehet kezdeni valamit, talán. Mert az átalakítás jelenleg reménytelen.
Az illető (bölcsész, közéleti lap szerkesztője) azt is mondta egyébként, hogy lehet, tényleg be kéne zárni a bölcsészkarokat, akit meg érdekel, kiküldeni külföldre tanulni - aztán ha visszajönne, rábízni az ügyeket. Nem is hülyeség.
Fú, ezek tényleg komoly gondolk, nem is gondoltam volna. Hát remélem, azért még le fogok tudni diplomázni, és értéke is lesz neki.
Az a félévente 50 ezer, ha engem felvesznek osztatlanra, akkor is 150 ezer, de osztott képzésben is 105 ezer, mert az a minimum összeg...
Fuh... azért nyugtass meg Shade, hogy nem olvastad végig mind a 15 megjegyzést... :)
Megjegyzés küldése