2008. március 5., szerda

2010

Amúgy gondolkodtam a 2010-es választásokról is. A legszimpatikusabb továbbra is az MDF. Ha így folytatják, szerintem komoly esélyük van kezdeni valamit 2010-ben. Bár most még nem fogják megszorongatni egyik nagy pártot sem, de ha jó lesz a kampányuk, sok-sok szavazatot vehetnek el a Fidesztől. Az MSZP-vel és az SZDSZ-szel együttesen biztosan több, mint 50%-ot szereznek majd, és akkor a Fidesz kisebbségben marad, mivel velük nem fog koalícióra lépni, vagy ha mégis, akkor azzal megcsalja a választóit. Azt meg nem fogja.

Szóval ha mondjuk a 2010-es állás úgy fog kinézni, hogy:
  • Fidesz-KDNP 48%
  • MSZP 30%
  • MDF: 15%
  • SZDSZ: 7%
Például. Akkor mi lesz? Vagy a Fidesz fog kisebbségben kormányozni, vagy az MSZP-SZDSZ. Elefánt?

9 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez egy érdekes felállás volna, és tippem szerint MSZP - SZDSZ kormányzást jelentene, MDF-támogatással, ha a pártok öndefiníciója nem változik jelentősen.

De az egész kiosztás inkább elméleti lehetőségnek tűnik, és nagyon nem mernék jósolni, mi lesz 2010-ig.

A Fidesz nagy támogatottsága most elfedi, hogy egyrészt vannak nekik is belső gondjaik. Másrészt van Orbánnak is alternatívája (Kósa, Pokorni, Rogán, akár Navracsics a jelenlegiek közül), és ami fontosabb, van az Orbán-kör szakpolitikusainak is alternatívája, mondjuk Cséfalvay, és szerintem volna olyan is, aki hajlandó volna az üzleti szférából átmenni a kormányzatiba, mondjuk miniszternek vagy ilyesminek. Szóval nem lehet tudni, mi lesz a Fideszből 2010-re.

Az MSZP még sötétebb ló, ott olyan viszonyok uralkodnak a párton belül, hogy bármi megtörténhet, és annak az ellenkezője is. Vagy marad a Gyurcsány-féle fiatal, magát blairistának mondó vonal, vagy jön az ő generációjuk ká-európai hagyományokat folytató másik fele (Kiss Péter?), vagy valakik még régebbről (Kapolyi?).

SZDSZ - mindig eltemetik, aztán mindig összekapar 5 százalékot. Ennél többre most sem lesznek képesek, szerintem.

MDF - sötét ló. De speciel az SZDSZ-től is vehet el szavazókat.

bemapoe írta...

Az utolsó mondatoddal egyetértek (a többit meg elhiszem :))

Én úgy vélem, hogy aki csalódott a Fideszben, az MDF-szavazó lesz, aki (még nagyobbat) csalódott az MSZP-ben, vagy SZDSZ-hez szavaz, de inkább az is MDF, és az SZDSZ-ből is mennek át, valóban.

Mindezt azért gondolom, mert talán ő maradt az egyetlen normális párt Magyarországon (legalábbis ezt mutatják), ami még elég nagy is ahhoz, hogy bejussanak.

És aki nem akar a másik háromra szavazni, mert unja őket, azoknak mind ott van az MDF "normális" pártként, ahogy ők fogalmaznak.

Legalábbis remélem, hogy mindezek az emberek valóban az MDF-hez mennek át, nem pedig a szélsőjobbhoz. Mert az is meg fog erősödni szerintem. Bár merem remélni, hogy vagyunk olyan normális ország, hogy az ő megerősödésük kisebb mértékű lesz, mint az MDF megerősödése, és nem jutnak be a parlamentbe.

Névtelen írta...

A "szélsőjobb" egy fura fogalom. A klasszikus neonáci és ahhoz közeli pártoknak mindenütt Európában van némi támogatottságuk. Ez nyilván meg fog jelenni Magyarországon is. A kérdés csak az, hogy a pár százalék körüli támogatottságot mennyiben tudják növelni - szerintem nem, két okból.

Egyrészt Magyarország rettentő kevéssé vevő a radikalizmusra. A klasszikus hozzáállás a "csak nem cirkuszolni". Másrészt a hazai mainstream jobboldal van olyan opportunista, hogy az abszolút kőnácik szavazatainak kivételével minden egyebet mindig igyekszik beszedni. Más kérdés, hogy aztán ezeket a szavazókat sokszor nem képviseli igazán. Szerencsére.

Az MSZP-ből az SZDSZ-be szerintem nem nagyon van út. Az "opportunista" szavazók a jobbat ígérő felé mennek. Az "elvhű" baloldalnak egy Kóka- és abszolút szociálliberális-balliberális, minden piaci szemlélettől megfosztott SZDSZ lehet csak alternatíva (ami még előállhat, csak Fodor még ezt is lusta megcsinálni), a "régi" káderek meg máig nem bocsátják meg az SZDSZ hajdani antikommunizmusát.

Az MDF kommunikációja mögött nagyon jól tervezett stratégia van, azt, hogy sötét ló, azért mondom, mert azt látom, hogy a pártvezetés érti és komolyan is gondolja ezt az irányvonalat (mondjuk: angolszász szabadpiaci konzervatív), de nem tudom, a párt tagsága, az egyébként minden más pártban is gondot okozó "rettenetes tagság" hogy vélekedik erről.

bemapoe írta...

Szerintem viszont igenis félni kell a szélsőjobbtól. Na jó, nem fognak kormányra kerülni, de ha a parlamentbe jutnak, már jobban tudják hallatni a hangjukat. És nem hiszem, hogy Mo. ne lenne vevő erre. A cigányok sokakakt idegesítenek, bár ez is inkább csak ebben az országrészben megfigyelhető, ahol mi lakunk :)

Az biztos, hogy azok közül, akik elvesztették a hitüket a három mostani, hangjukat hallató pártban, sokan fognak a szélsőjobbra szavazni. Nem hiszem, hogy a Fidesz képes lenne felszívni a kevésbé radikális szélsőjobbos szavazókat, inkább a Fidesz széléről fognak szélsőjobb-ba átmenni.

Az SZDSZ be fog jutni, mert van egy stabil bázisam aki a sok hülyeség ellenére se hagyja el, és ha esetleg Fodort megválasztanák idén elnöknek, még több is lenne benne. Nem tudom, erre mennyi esély van. De Kókát mindenki utálja.

annalight írta...

olyan, h cigány nincsen :D ahogyan cigányprobléna sincs
tanuld meg végre

Nap írta...

http://feketemacska.freeblog.hu/archives/2006/04/

valahol az oldal közepe felé van de észrefogjátok venni.
színes.

Nap írta...

http://feketemacska.freeblog.hu/Files/200603/fm_20060331_02.jpg

így jobb

bemapoe írta...

:)

Andi írta...

sztem a felette levő fekete macska jobb..:)

Hova mennék

  • Dél-USA, Mexikó: autóbérlés, barangolás
  • Nyugat-Afrika: stoppolós-vonatos-hátizsákos túra
  • Maldív-szigetek: hátizsákos turistaként
  • Tanzánia: Serengeti, Kilimandzsáró, Zanzibár stb., klasszikus turistaként
  • Irán: hátizsákos körtúra.
  • Izland: akárhogy

Repüléseim

  • 001 - 2000. 03. - Budapest - Frankfurt, Malév
  • 002 - 2000. 05. - Frankfurt - Budapest, Malév
  • 003 - 2006. 06. - Budapest - Frankfurt Hahn, Wizz Air
  • 004 - 2006. 06. - Frankfurt Hahn - Budapest, Wizz Air
  • 005 - 2009. 07. - Pozsony - Stockholm Skavsta, Ryanair
  • 006 - 2009. 07. - Stockholm Skavsta - Pozsony, Ryanair
  • 007 - 2010. 07. - Pozsony - Bari, Ryanair
  • 008 - 2010. 07. - Bari - Pozsony, Ryanair
  • 009 - 2011. 07. - Pozsony - Málaga, Ryanair
  • 010 - 2011. 07. - Málaga - Pozsony, Ryanair
  • 011 - 2011. 09. - Budapest - Genf, EasyJet
  • 012 - 2011. 09. - Genf - Budapest, EasyJet
  • 013 - 2011. 12. - Budapest - Eindhoven, EasyJet
  • 014 - 2011. 12. - Eindhoven- Budapest, EasyJet
  • 015 - 2012. 01. - Budapest - Barcelona, Wizz Air
  • 016 - 2012. 01. - Barcelona - Lisszabon, Vueling
  • 017 - 2012. 01. - Lisszabon - Barcelona, Vueling
  • 018 - 2012. 02. - Barcelona - Budapest, Wizz Air
  • 019 - 2012. 02. - Budapest - Barcelona, Wizz Air
  • 020 - 2012. 03. - Valencia - Marrakesh, Ryanair
  • 021 - 2012. 03. - Marrakesh - Valencia, Ryanair
  • 022 - 2012. 07. - Barcelona - Budapest, Ryanair
  • 023 - 2012. 08. - Budapest - Heraklion, Wizz Air
  • 024 - 2012. 09. - Heraklion - Budapest, Wizz Air
  • 025 - 2012. 10. - Debrecen - London, Wizz Air
  • 026 - 2012. 10. - London - Debrecen, Wizz Air
  • 027 - 2013. 04. - München - Lisszabon, TAP
  • 028 - 2013. 04. - Lisszabon - München, TAP
  • 029 - 2014. 02. - Budapest - Tel-Aviv, Wizz Air
  • 030 - 2014. 02. - Tel-Aviv - Budapest, Wizz Air
  • 031 - 2014. 07. - München - Edinburgh, EasyJet
  • 032 - 2014. 07. - Edinburgh - München, EasyJet
  • 033 - 2014. 10. - Budapest - Lisszabon, TAP
  • 034 - 2014. 10. - Lisszabon - Budapest, TAP
  • 035 - 2014. 10. - Budapest - Kutaisi, WizzAir
  • 036 - 2014. 10. - Kutaisi - Budapest, WizzAir
  • 037 - 2014. 11. - München - Isztambul, Lufthansa
  • 038 - 2014. 11. - Isztambul - München, Lufthansa
  • 039 - 2015. 02. - Budapest - Milano, Wizz Air
  • 040 - 2015. 03. - Milano - Budapest, Wizz Air
  • 041 - 2015. 05. - Budapest - Charleroi, Ryanair
  • 042 - 2015. 05. - Charleroi - Budapest, Ryanair
  • 043 - 2015. 10. - Budapest - Milano, Wizz Air
  • 044 - 2015. 10. - Milano - Budapest, Wizz Air
  • 045 - 2015. 11. - Budapest - Tenerife, Wizz Air
  • 046 - 2015. 11. - Tenerife - Budapest, Wizz Air
  • 047 - 2016. 08. - Budapest - Ibiza, Wizz Air
  • 048 - 2016. 08. - Ibiza - Budapest, Wizz Air
  • 049 - 2016. 09. - Budapest - Nápoly, Wizz Air
  • 050 - 2016. 10. - Nápoly - Budapest, Wizz Air
  • 051 - 2016. 11. - Budapest - Liverpool, Wizz Air
  • 052 - 2016. 11. - Luton - Budapest, Wizz Air
  • 053 - 2017. 02. - Budapest - Nürnberg, Ryanair
  • 054 - 2017. 02. - Nürnberg - Budapest, Ryanair
  • 055 - 2017. 02. - Budapest - Málta, Wizz Air
  • 056 - 2017. 02. - Málta - Budapest, Wizz Air
  • 057 - 2017. 08. - Bécs - Marseille, Volotea
  • 058 - 2017. 08. - Nizza - Budapest, Wizz Air
  • 059 - 2017. 11. - Budapest - Barcelona, Ryanair
  • 060 - 2017. 11. - Barcelona - Marrakes, Ryanair
  • 061 - 2017. 11. - Marrakes - Budapest, Ryanair
  • 062 - 2017. 11. - Budapest - Nürnberg, Ryanair
  • 063 - 2017. 11. - Nürnberg - Budapest, Ryanair
  • 064 - 2017. 12. - Budapest - Róma, Wizz Air
  • 065 - 2017. 12. - Róma - Budapest, Wizz Air
  • 066 - 2018. 03. - Bécs - Isztambul, Turkish Airlines
  • 067 - 2018. 03. - Isztambul - Havanna, Turkish Airlines
  • 068 - 2018. 03. - Havanna - Caracas, Turkish Airlines
  • 069 - 2018. 03. - Caracas - Isztambul, Turkish Airlines
  • 070 - 2018. 04. - Isztambul - Bécs, Turkish Airlines
  • 071 - 2018. 06. - Bécs - Palma de Mallorca, LaudaMotion
  • 072 - 2018. 06. - Palma de Mallorca - Bécs, LaudaMotion
  • 073 - 2018. 06. - Budapest - Santander, Ryanair
  • 074 - 2018. 06. - Santander - Budapest, Ryanair
  • 075 - 2018. 07. - Budapest - Barcelona, Ryanair
  • 076 - 2018. 07. - Barcelona - Budapest, Ryanair
  • 077 - 2018. 09. - Budapest - Pristina, Wizz Air
  • 078 - 2018. 09. - Pristina - Budapest, Wizz Air
  • 079 - 2018. 11. - Budapest - Nürnberg, Ryanair
  • 080 - 2018. 11. - Nürnberg - Budapest, Ryanair
  • 081 - 2019. 02. - Budapest - Tel Aviv, Wizz Air
  • 082 - 2019. 02. - Tel Aviv - Budapest, Wizz Air
  • 083 - 2019. 03. - Budapest - Basel, Wizz Air
  • 084 - 2019. 05. - Budapest - Nürnberg, Ryanair
  • 085 - 2019. 06. - Nürnberg - Budapest, Ryanair
  • 086 - 2019. 06. - Budapest - Cork, Ryanair
  • 087 - 2019. 06. - Dublin - Santander, Ryanair
  • 088 - 2019. 06. - Santander - Budapest, Ryanair
  • 089 - 2019. 08. - Budapest - Barcelona, Wizz Air
  • 090 - 2019. 09. - Barcelona - Budapest, Wizz Air
  • 091 - 2019. 10. - Budapest - Athén, Ryanair
  • 092 - 2019. 10. - Athén - Budapest, Ryanair
  • 093 - 2019. 11. - Budapest - Athén, Wizz Air
  • 094 - 2019. 11. - Athén - Szingapúr, Scoot
  • 095 - 2019. 11. - Szingapúr - Krabi, Scoot
  • 096 - 2019. 11. - Krabi - Szingapúr, Scoot
  • 097 - 2019. 11. - Szingapúr - Ho Chi Minh City, Scoot
  • 098 - 2019. 11. - Ho Chi Minh City - Hue, Vietnam Airlines
  • 099 - 2019. 11. - Da Nang - Haiphong, VietJet Air
  • 100 - 2019. 12. - Hanoi - Kuala Lumpur, AirAsia
  • 101 - 2019. 12. - Kuala Lumpur - Sydney, AirAsia X
  • 102 - 2019. 12. - Sydney - Auckland, JetStar
  • 103 - 2020. 06. - Auckland - Queenstown, Air New Zealand
  • 104 - 2020. 06. - Nelson - Auckland, Air New Zealand
  • 105 - 2020. 06. - Auckland - Sydney, Air New Zealand
  • 106 - 2020. 06. - Sydney - Doha, Qatar Airways
  • 107 - 2020. 06. - Doha - Budapest, Qatar Airways
  • 108 - 2021. 09. - Budapest - Bari, Wizz Air
  • 109 - 2021. 09. - Bari - Budapest, Wizz Air
  • 110 - 2021. 11. - Berlin - Budapest, Ryanair
  • 111 - 2022. 07 - Budapest - Nápoly, Ryanair
  • 112 - 2022. 08 - Nápoly - Budapest, Ryanair
  • 113 - 2022. 08 - Budapest - Göteborg, Ryanair
  • 114 - 2022. 08 - Göteborg - Budapest, Ryanair
  • 115 - 2023. 03 - Bécs - Gran Canaria, Ryanair
  • 116 - 2023. 03 - Gran Canaria - Budapest, Ryanair
  • 117 - 2023. 06. - Pisa - Budapest, Ryanair
  • 118 - 2023. 08. - Budapest - Oslo, Norwegian
  • 119 - 2023. 08. - Oslo - Budapest, Norwegian
  • 120 - 2024. 01. - Budapest - Larnaka, Wizz Air
  • 121 - 2024. 01. - Larnaka - Budapest, Wizz Air
  • 122 - 2024. 02. - Bécs - Málaga, Wizz Air
  • 123 - 2024. 02. - Lisszabon - Madeira, Ryanair
  • 124 - 2024. 02. - Madeira - Lisszabon, Ryanair
  • 125 - 2024. 02. - Lisszabon - Budapest, Wizz Air
  • 126 - 2024. 04. - Prága - Budapest, Ryanair
  • 127 - 2024. 10. - Budapest - Tirana, Wizz Air
  • 128 - 2024. 11. - Tirana - Isztambul, Air Albania
  • 129 - 2024. 11. - Isztambul - Bagdad, Pegasus
  • 130 - 2024. 11. - Erbil - Isztambul, Pegasus
  • 131 - 2024. 11. - Isztambul - Budapest, Wizz Air

Kontinensek, ahol voltam

  • Zélandia
  • Ausztrália
  • Észak-Amerika (Kuba)
  • Ázsia
  • Afrika
  • Európa

Óceánok, amikben fürödtem

  • Csendes-óceán
  • Indiai-óceán
  • Atlanti-óceán

Blogarchívum