
Surányi Endre: Az autó - Gépkocsi vizsgaismeretek, Táncsics kk., 1966:
"1930 májusában kezdődött meg az első korszerű autógyár felépítése a Szovjetunióban, Gorkij városában, és kb. másfél év múlva megindult a szériagyártás, napi 500 db teljesítménnyel. Fordnak a gyárépítéstől a gyártásig a fejlett ipari országban hat évre volt szüksége" - igen, 25 évvel azelőtt. Ford már 1920-ban napi 1000 darabot gyártott, '24-ben már 5500-at...
"A szovjet típusok a maguk idejében mindig is korszerűek voltak, és teljes mértékben megfeleltek a kívánt feldatnak. Nem volt annyi féle típus és forma, mint a kapitalista országokban, ez azonban csak a felületes személőnek tűnhetett lemaradásként. (...) Ma már a kapitalista országok is egységesítik típusaikat." - frászt. Javítani se lehet egyféleképp, annyi típus van... :)
V.A. Zorin: Amit a diplomáciáról tudni kell, Kossuth kk., 1965:
Gyöngyszemek:
"Az agresszív törekvéseket leplező pacifista propaganda szintén egyik módszere a burzsoá diplomáciának"
"A harmadik módszer a más országok belügyeibe való diplomáciai és katonai beavatkozás, az országon belüli ellentétek kihasználása..."
"Az imperialista diplomácia fő iránya: agresszív háborúk előkészítése..."
"A kapitalizmus általános válsága..."
:)
2 megjegyzés:
www.diafilmmuzeum.hu..vagy valami ilyesmi, ott bőven akadnak ilyen műremekek csak diásított fomrában szépen megfogalmazva... javaslom az aki a népnek vermet ás vagy valami hasonló című
Majd megnézem. Most már alszom.
Megjegyzés küldése